9.4 / 10

    Veel gestelde vragen

    Hieronder leest u enkele veel gestelde vragen. Wellicht dat hiermee uw vraag al (deels) beantwoord kan worden. Heeft u een vraag of kunt u het antwoord niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op! Wij helpen u graag verder.

     

    Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

    Bestellingen die voor 16.00 uur in ons systeem zichtbaar zijn worden standaard 1 dag later geleverd. We leveren op maandag tot en met zaterdag. Bestellingen op vrijdag na 16.00 uur  tot en met maandag 16.00 uur, ontvangt u op dinsdag. U ontvangt een email met een trace code zodra uw bestelling verzonden wordt. Levertijden van de bestelling gaan in vanaf het moment dat de betaling binnen is.

    Indien we gebruikmaken van een Europallet bij verzending ( vanaf 6 emmers latex/muurverf) is de levertijd drie tot vier werkdagen dit is afhankelijk van het ophaalmoment van onze vervoerder. Wilt u toch een andere optie dan de Europallet, neem dan even contact met ons op.

    Levertijdvermelding bij een product.

    Standaard hebben we bijna alle producten op voorraad. Wanneer er een levertijd bij het product vermeld staat, kan het zijn dat we dit product moeten bijbestellen. Wij verzoeken u hier mee rekening te houden. Of het betreft een product welk we speciaal voor U bestellen omdat we deze niet standaard in onze voorraad hebben, deze producten kunnen niet geretourneerd worden.  Wilt u zeker weten of het product op voorraad is of het door u bestelde product kan worden geretouneerd, dan kunt u ons mailen of telefonisch navraag doen.

    Hoe weet ik of mijn bestelling door jullie ontvangen is?

    Als wij uw  bestelling hebben ontvangen, krijgt u van ons altijd een bevestigingsmail met een ordernummer. Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen, controleert u dan a.u.b. of onze mail misschien in uw postmap ongewenste email terecht is gekomen. Mocht dit het geval zijn verzoek ik u vriendelijk om ons als afzender of domein  toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders. Zo voorkomt u dat onze informatie mail niet zichtbaar is.
    Is dit niet het geval, neemt u dan contact op middels het contactformulier of telefonisch op 06-29522152.

    Kan ik een ander afleveradres opgeven dan het factuuradres?

    Ja, deze mogelijkheid wordt u geboden. Vul ook altijd een telefoonnummer in waar we u eventueel kunnen bereiken wanneer we een vraag over de bestelling hebben. Controleer altijd op de orderbevestiging of het afwijkend afleveradres correct is vermeld.

    Kan ik zelf bepalen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd?

    Ja, dat is eventueel mogelijk. Wanneer u bestelling nu wilt plaatsen, maar het  niet mogelijk is de bestelling op de standaard leveringsdag te ontvangen, neem dan even contact op om een afspraak te maken wanneer wij uw bestelling kunnen versturen.

    Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling aangeboden wordt?

    U ontvangt dan een niet thuis bericht in de brievenbus. Als u daar niet op reageert,  zal de bestelling de eerst volgende werkdag opnieuw worden aangeboden.
    Is uw bestelling niet binnen 2 werkdagen geleverd,  neem dan contact met ons op. We zullen dan voor u bij de vervoerder navragen wanneer uw bestelling wordt geleverd.

    Kan ik mijn bestelling nog ongedaan maken?

    Indien uw bestelling nog niet door ons verwerkt (op kleur gemaakt) of verzonden is, kunt u uw order annuleren en boeken wij het volledige bedrag terug op uw rekening.

    Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling tot €50,00  binnen Nederland rekenen wij €5,95 per bestelling.  Vanaf € 50,00 zijn de verzendkosten gratis. 

    Leveren jullie ook in België en andere landen?

    Ja, wij leveren in andere landen. Hiervoor gelden echter andere verzendtarieven. Deze zijn afhankelijk van het gewicht bij bestelling en naar welk land. Neem voor bestelling even contact met ons op in verband met de verzendkosten en betaalopties.

    Hoe werkt de bezorgservice van Macaverf.nl?

    Macaverf.nl bezorgt de pakketten via Post.nl. Levering van emmers gebeurd met een ervaren bezorgservice. Dit doen wij om te voorkomen dat de bestellingen niet op tijd of in mindere toestand aankomen. De verven van Macaverf.nl  zijn van professionele kwaliteit, een slechte bezorgservice past daar niet bij. Kwaliteitsverf moet ook in de beste conditie aankomen.

    Nadat uw bestelling is betaald in onze webshop, ontvangt u een bevestigingsmail met daarin de gegevens van de geplaatste order. Uw verf wordt in de specifiek ingevoerde kleurcodes gemengd indien van toepassing  en de bestelling wordt eventueel aangevuld met de gewenste verf benodigdheden. Hierna wordt uw pakketje zorgvuldig verpakt in een extra stevige verpakking om beschadiging tijdens en na het transport te voorkomen. Schade onstaan tijdens vervoer (b.v deuk in een blik)  die geen gevolg hebben voor het verwerken van het product en bewaren van het product vallen onder het risico van transport. 

    Wanneer u uw bestelling vóór 16:00 uur plaatst wordt deze ’s avonds opgehaald door onze koerier , die zorgt voor de distributie van uw pakket . De volgende werkdag zal uw bestelling persoonlijk afgeleverd worden op het gewenste adres.

    Waarom zijn de deksels van de verfblikken en emmers met tape afgeplakt? 

    De deksel van alle verfblikken en emmers worden  met tape afgeplakt om te voorkomen dat deze tijdens het transport opengaan. Verwijder de tape zo snel mogelijk zo voorkomt u dat teveel lijm van de tape aan de bus blijft plakken. 

    Vragen over uw bestelling na levering?

    Controleer na ontvangst altijd of uw bestelling en het gewenste afleveradres in orde is. Mocht er onverwachts toch iets niet helemaal naar wens zijn, laat ons dit zo snel mogelijk weten. Dit kan telefonisch op of via mail.

    Ik weet mijn wachtwoord niet meer:

    Bij inloggen in mijn account klikt u op : Bent u uw wachtwoord vergeten? (onder het login blokje). Vervolgens vult u uw e-mailadres in, dat u voor onze site gebruikt. Het wachtwoord wordt naar dit adres gestuurd. Nadat u bent ingelogd, kunt u het wachtwoord aanpassen.  Lukt het nog niet neem dan contact met ons op.

    Kan ik bestellen zonder registratie van mijn gegevens?

    Ja, wanneer u geen wachtwoord invoert wordt u niet geregistreerd. U kunt dan geen bestelverleden, kleuren en facturen bekijken. We raden registratie wel aan, maar de keus is geheel aan u.

    Kan ik te veel bestelde producten retourneren ?

    Producten die niet op kleur zijn gemaakt of niet special conform specificatie klant zijn besteld (zie ook uitleg levertijdvermelding bij product ) kunnen in overleg met Macaverf.nl retour worden gezonden binnen 14 dagen na levering. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening. Wanneer het product in originele staat zonder schade door ons is ontvangen boeken we het aankoopbedrag minus de eventuele kosten die wij maken voor de retourzending terug binnen 3 dagen na ontvangst. Beschadiging of vermissing van de retourzending vallen oder verantwoordelijkheid van de verzender en worden niet vergoed door Macaverf.nl . Wanneer door uw retournering van een product het orginele aankoop bedrag onder de € 50,00 komt verrekenen wij alsnog de verzendkosten ad €5,95 bij uw creditering. 

    Herroepingrecht geldend vanaf 13 juni 2014:

    U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, zal het  product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht, kunt u contact met ons opnemen via Info@macaverf.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten."

    Uitzonderingen waarbij dit herroepingsrecht niet van toepassing is, zijn:

    - Op producten die tot stand gebracht zijn overeenkomstig specificaties van koper;
    - Op kleur gemaakte producten.

     Uitgebreide informatie staan in onze Algemene Voorwaarden.

    Uitleg prijsvermelding bij muurverf:

    Muurverf met een kleurcode voor lichte kleur:
    Wanneer u kiest voor een op kleur gemaakte muurverf,  wordt alleen de prijs voor een lichte kleur vermeld. Twijfelt u of uw gekozen kleur een lichte kleur is, neem dan contact met ons op .

    Muurverf met een kleurcode voor een donkere kleur:

    Momenteel staan er maar enkele prijsopties voor donkere kleuren bij de muurverf vermeld omdat bij ieder product de toegevoegde hoeveelheden van de kleurpasta's sterk kunnen verschillen. Wanneer u een kleurcode voor een donkere kleur heeft ingevuld, nemen we contact met u op om u de extra kosten voor de toegevoegde kleurpasta's door te geven.

    Indien u de extra kosten te veel vindt, kunt u ervoor kiezen uw bestelling te annuleren.  

     

    Vermelding prijzen:

    De prijs die bij een artikel vermeld staat is inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. De kosten ad €5,95 per verzending worden zichtbaar in de winkelmand zodra u een artikel toevoegt. In de winkelmand wordt het totaalbedrag van uw bestelling getoond.

    Hoe meld ik een Klacht :

    We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@macaverf.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.